Ahad, 13 Disember 2009

Korang Pernah Rasa X?






salam...
lps maghrib td niat nk ke rumah kenduri tahlil td..
tp memandangkn bdn dh penat,
n esok kje..
jd tpksa la mengikat kaki drumah dlu..
tgk buletin utama td,
kot2 mane lah tahu muka aku masuk tv..
td org tv3 punye lah ramai kt kenduri arwah tu..
hehe... <--- giler glamour


tgk punye tgk punye tgk...
xder!!
hampes jg...hahaha..xpe2.
smbil2 mkn tu on9 YM mane lah tahu
si Khairil Azwan a.k.a irwansyah tu on9..
sbb ptg td dia ckp nk on9..
huhu..last2 xjuga...


jam dh menunjukkan angka 8.30 mlm..
masih xde tanda2 mengantuk,
maybe sbb hari ni x g kje.
n xbrapa penat sngt...
tp paksa jg utk tido memandangkn esok aku kena btungkus-lumus
siapkn kerja utk capai target bulan nie..
masuk je bilik,
dh tutup lampu semua..
teringt lak kat Chenta ngan Ibu..
mula2 ingt nk call Ibu terus,
tp risau mengganggu aku TERPAKSA la call Chenta dlu..


aku: salam...
chenta: wsalam...
aku: ibu dh tdo blom?
chenta: ade ni haaa tgk berita lg...
aku: nak ckp ngan dia 5 minit..
(hampeh!! nk bcakap ngan ibu je kena kasi timing)

aku: salam bu!!
ibu: wsalam...Zaa sehat?
aku: sehat2 je bu..dh gemuk anak ibu nie haa..
ibu: bagus lah...hehe..ada apa mimpi call ibu?
aku: ibu ni..susah2 Zaa call ibu..ibu ckp cm tu lak..
ibu: hehe gurau jer..dgr cite nak dtg joho lg 2 minggu ea?
(pandai btol tukar topik)
aku: aah ibu...rindu nk jumpa ibu sekali...
ibu: anak angah tu comel benar ibu tgk..elok lah tu jenguk2 org baru tu nnt ea..
aku: alang2 jenguk org baru, nk jg jenguk org lama...

~dan sekian-sekian-sekian lah..~



lps ckp ngan ibu, ibu pass kt chenta lak...
aku ckp lbh kurg jer,
dia tnya apsal xbls sms dia yg bjuta2 tu..
dgn slumber aku jwb... 'perlu ke?'
hah!! amik engko...
so dia plak ckp,
'owh...nk bckp ngan ibu reti lak call sini..'
terkedu sketika!!
hahaha..
hai mamat nie bikin panas dohh!!
'suka hati la..krdt aku beli..xde sape kasi free pun'
haa kan dh terkuar 'aku'


bgaduh ade la dlm 10 minit..
lg 20 minit gelak cam org giler...hahaha
kelakar...
tp ade juga selingan yg bjaya memetirkan hati aku yg suci nie..
ciss!! asik ulang yg dia skg tgh market tinggi,
kt tmpt kerja semua pmpuan minat dia,
smpai kena tepis2...
wah2 encik hasbullah oiii,,
nama pun dh klasik, ade ke yg minat kt awk tu???
org2 tu minat rambut landak awk jer,
yg tahu hati budi,
luar dalam,
baik jahat awak tu yg tgh bckp nie haaa...


actually agak termakan hati bila dia ckp
'cari lah kwn ramai2..nnt ape2 diorg leh tlg..'
aku cm sensitif ckt bab nie..
yess!! betul aku xbnyk kwn..
WHY??sbb aku jenis manusia sepi..
yg xtahu nk bgelak ketawa ngan org yg aku xbape kenal..
yg xreti nak ade BFF smpai 10-20 org!!
dlu dia pernah ckp,
'jgn kwn dgn lelaki...has jeles taw..'
tp skrg..
'kwn lah ramai2..lelaki pun ade guna jg'
ok!!



tetiba aku jd sensitif xpasal...
yeah!! nama pun manusia yg ade perasaan,
tibe2 rasa mcm bodoh jer sbb ikut ckp dia slama nie..
punye la jg hati dia just sbb xnak kehilangan org yg paling pntg dlm hidup aku..
but now,
segala apa yg dia ckp dlu mcm dh xde makna..
nonsense!!
waktu nie nk je humban muka dia kt lubang jamban..
huh..nasib baik jauh..
kalo dekat ibu je yg tahu ape akan jd ngan budak dua ekor nie.


mood nak tdo semakin hilang..
bilik yg beraircond 18 darjah celcius nie
bertukar mcm oven..
sabar2...tibe2 je rase cm nak nangis...
bodoh la aku nie,
sikit2 nak nangis2...
itu ini nk nangis,
cm budak2!!
punyer suka aku lah!!
xbazirkan air mata sesapa pun...
wak lu......


nk tgk citer korea...
tp mood marah tu menguasai satu badan..
jd dpt luahkan kt blog nie jelah...
aku xde sape nk luahkan ape yg aku rase,
lebih 20 tahun aku hidup,
hanya sorg jer yg tahu hati aku..
iaitu..IBU!!
org lain???
mak? ayah? adik2? abang2?
hampeh jer,
bkn ape, aku mmg xreti nk share masalah...
cume org2 yg kenal aku jer,
yg tahu aku mcm mane..
hurm..


marah sngt kt chenta!!
marah sngt2...smpai aku call lg skali,
n marah2 last2 nangis...
chenta ckp sorry..
dia xtaw lak aku mkn hati smpai tahap gaban..
huh!! puas hati aku buat dia rasa bersalah!!
aku ckp kt dia..
aku dh mls nk amik tahu pasal dia lg...
n tahu lak dia nk sedih2..


...!@#$%^&*...



Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut