Rabu, 9 Disember 2009

aku dan aku...mesti baca!!

salam...
(bru balik kje,xmandi lg,terus on9)





rindu..rindu yg amat sngt..yg teramat2 rindu..kepada blog nie..walaupun xmandi sanggup on9 dlu..time nie aku tgh tunggu baju siap dbasuh..mesin tu tgh buat kerja..pusing sane,pusing sini..haha..giler!! xde topic nieh..hurm..



ok..meh buka topic RINDU..rindu nie xspesifik kpd girlfriend atau boyfriend je k...skop dia luas..smpaikn mungkin dgn tumbuh-tumbuhan n haiwan pun boleh jd rindu..actually sblm dtgnye perasaan rindu tu kita mesti minat dulu...alaa..mcm korg jg lah kan, kalo korg xminat kpd sesuatu perkara atau sesuatu benda mcm mane korg nk rindu btol x???



rindu nie sjenis penyakit sbenarnya..ianya xkan terubat selagi korg xdapt jumpa dgn 'dia' atau dgn benda tu..percayalah, sekali korg jumpa mesti hati korg berbunga2 bahagia..mata tu berkaca2..senyuman smpai ke telinga...hurm..




mungkin itu lah penyakit aku..dlm hidup aku hanya ada 3 org pntg..yg kalo aku xjumpa aku akan rindu dan sakit..org2 yg bertanggungjawab itu adalah, Angah, Ibu dan Chenta..korg pun sure ade org2 yg korg paling syg dlm family kan..mesti org2 tu sngt2 pntg pd korg kan...Angah tu abg kandung aku tp xsama emak,..walaupun kitorg berlainan emak tp dia syg aku mcm adik seibu dgn dia,.malah dia lbh syg aku dr adik2 kandung dia,.ngeh3..perasan la pulak..




Ibu....org yg paling aku sanjungi..walau xpernah lahirkan aku..xpernah susukan aku..tp dia yg mbesarkan aku..lebih dr seorg IBU KANDUNG!! dr kecik aku hanya tahu ibu kandung aku melalui gambar sahaja..pernah aku bertanya pd angah 'kenapa mak xjaga adik dulu....?' Angah xdpt nk jwb dan soalan itu smpai detik ni masih lg tergantung..




yg ketiga adalah Chenta..dia yg paling rapat dgn aku..dia anak kandung ibu..kami xpernah terpisah..kasih syg antara kami xpernah putus..xpernah terlerai..aku syg sngt2 kt dia..sape berani sentuh Chenta aku aku sepak sampai singapore...hahaha...n mmg kitorg mcm belangkas kemana je kitorg pergi mesti kitorg bersama..smpai ade yg ckp kitorg ni ade jodoh,.tp xtahu lah..hummm




tp semua tu buat aku rindu pd diorg semua..Angah,Ibu,Chenta..diorg jauh dr aku..dah xde yg nk belanja tgk wayang lps makan kt pizza hut mcm angah buat pd aku..dah xde yg nk peluk aku bila aku menangis..dan dah xde nak bg aku kekuatan dan semangat mcm Chenta buat..




aku skrg tpaksa kembali kepangkuan keluarga yg xpernah ada dlm hati aku,.keluarga yg xpernah pedulikan aku sejak aku baby!! sejak aku belum diberi nama!! kenapa?? kenapa aku perlu berada disini..hanya utk terus menyiksa hati ini ker? angah cakap... 'mak pun sygkan adik..balik lah sana..diorg rindu adik sngt2'...




kelakar...lawak habis...hahaha..dulu waktu bagi aku dkt seorg perempuan yg aku gelar ibu xde pulak nk ingt bab2 rindu nie..main bagi jer..lps tu senyap..yg aku tahu ayah xpernah miss utk masukkn duet utk aku, malah lebih dr yg sepatutnya..aku nak salahkan siapa dlm hal nie..salah aku ke bila aku xbleh terima mak sebagai org yg melahirkan aku??? salah aku ke???




spatutnya sblm nk salahkn sesiapa cermin diri tu dulu..pk balik ape yg kau dh buat pd bayi yg xtahu ape2 tu..bukan salah bayi tu kalo smpai saat nie xde sekelumit rindu pun pd ibu kandungnya...hahaha...dh masuk tajuk lain..kan aku dh ckp..xde idea nk tulis ape...so tulis je ape yg aku rase nak tulis..




ni blog aku, suke hati mak bapak tiri laki aku lah kan...hurm..aku masih menghitung hari..smpai bila aku harus tinggal dkt negeri yg mundur nie..satu panggung wayang pun xde..shopping complex???yg ade pun The Store je..tmpt main bowling??hah!! bowling padang boleh r...aku rindu kt johor..rindu sngt2 nk balik sane!!






hujung2 minggu boleh tgk wayang dgn Chenta kt CS..xpun shopping kt Angsana, Jusco Tebrau, Kipt Mart, Plaza Tasek, Skudai Parade, Festive Street Mall Danga Bay dgn angah..lps tu leh makan2 kt stulang laut..semua ada kt ctu..smbil2 amik angin tepi laut tu..bosan2 pun leh ajak kengkawan main bowling..pendek kata semua ada..kat cni..habuk je yg ada...



-Stulang..time malam..yg lampu2 hujung sane tu Singapore-

-Tempat shopping aku ngan Chenta..best sbb org xramai mcm CS tu-


-tempat lepak aku ngan Chenta bila malam menjelma..hahaha-



ok lah..sblm aku merepek lg pnjg..baik aku g mand..kang nak MASAK utk dinner mlm nie, lps tu mcm biase tdo pkul 9..hahaha...letih doh..tiap2 hari buat OT..sakit pinggang juga aku asik ngadap PC..kalo la PC tu leh ckp, mesti dia kata 'bosan dohh tgk muka kau' xpun dia kata 'weh tolong blah skejap aku bosan tgk muka kau yg xcantik tu.' hahaha...

daaa....

p/s: thanks to atok google for the pic!!..ngeh3...


Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut