Rabu, 27 Januari 2010

Kerinduan | Na-O-Mei

assalamualaikum...

hari nie aku xthu npe,
sikit2 nk touching habis...
td time lunch nmpk ade couple nie,
yg lelakinye ngan baju uniform tentera..
yg pmpuan lak mcm biase lah...
diorg mkn2...borak2...
tetibe terimbau saat itu...
rase mcm rindu sngt kt 'mat terap' sorg tu..
walaupun dh 10bulan blalu,
namun luka tu masih ade..
ade pulak nk menangis time tu jg..
last2 tapau je balik mkn kt opis...

kt opis lak time tgh melahap,
kwn aku tu dpt call dr anak-nyer...
aku suh dia loudspeker..
sje je, perangai aku nie mmg pelik skt..
suke dgr pbualan antara ibu ngan anak..
tetibe ade satu ayat yg anak dia ckp
smpaikan aku xjadi habiskan lunch aku..
'ibu...npe ibu balik lmbt? nana rindu ibu....'
pdhal ayat tu biase2 je,
xde la touching mane sngt..
diorg tu plak tiap2 hari bjumpa..
aku nie haaa...
teringt ibu kt JB...

time nk balik umah td tdetik kt hati ni
mlm karang nk msk dinner utk mak ngan ayah...
yelah selama 20++ tahun aku hidup nie
susah je nk cari masa yg betul2 utk kami bertiga..
slalunye ade adik2,
skg diorg semua pun dh beso2...
dh ade life sndri...
tetibe dpt sms
'mlm ni mak dinner ngan ayah kt luar......'
bkecai hasrat dhati...
hurm...sedih je..mlm nie g mapley tapau lg lah jwbnye...
jgn hrp aku nk msk bnyk2 utk aku sorg mkn..
dh la doktor suh on diet dr skrg..

***********************

Na-O-Mei...
rancangan Akasia kt TV3...
sumpah aku ckp,
aku bkn lah spesis tgk tv...
nk pulak time kecik2 dlu,
kt umah ibu mmg xde tv...
so maap ler kalo korg tnye..
'ko tgk tak cite Doremon semlam?'
aku akan geleng2 kepala...
menatang Doremon tu aku kenal lah.
tp cite dia xpenah tgk...
bile dh besar dh beli astro sendiri,
bru tahu 'o0ooo...ni ke citenye...'
sngt kampungan kan??? sila gelak!!

alamak...masuk cite Doremon lak..
act bebudak opismate aku tu haaaa..
tiap2 hari je asik buat ulasan cite tu..
siap kalo time hbs opis hour
semua nk rush blk umah tgk TV3...
aku lak malas, asik wat OT je...
acece!! kekonon mengiklankan diri nie rajin...
hak...hak...hak..tuiiiiiiiiii

aku plak jenis yg kalo xtgk dr episod mula mmg haramlah
aku nk tcongak dpn tv...
so dsbbkan dh ade kemudahan tenet nie...
sje2 la gatal2kan jari g laman web tv3...
so terkial2 la cari tajuk Na-O-Mei tu..
last2 jumpe...
so bleh la tgk dr episod satu..
loading dia pun xlembap..
itu yg best tgk...siap leh skip iklan2 lagi..haha

so smpai episod 6 hari nie
ape yg leh aku ckp...
best r!! pengorbanan seorg muaalaf merangkap ibu n isteri tanpa suami disisi...
mmg kalo dletakkan diri aku dtempat dia,
sah2 terjun KLCC..hahaha
well...mgkin aku akan meminati cite nie,
pape pun tunggu dan lihat...
sbb aku nie bkn betul sngt...
tgk mcm Tari Tirana lah,
dlu kemain tgk...
siap ckp the best cite lah g tu...
skg nie hampeh..
dh jd ape pun aku xthu...
dh xfollow pun..malas!! hahaha

p/s: korg cm nie ari nie? ade ok?
p/s/s: korg layan tak cite Na-O-Mei tu?? ke aku yg meroyan sorg2 tgk!! sile tgk oke!!

4 ulasan:

Didi Nadhirah berkata...

ari ni still bese mcm selalu
naomei memang tgk selalapu bile balik umah dah separuh esk sambung separuh lg tgk kat tv3 online citer menarik...tp naomei tu mcm baek sgt la pulak

zaza berkata...

yke...same lah...
ikut hari jg, kalo xwat OT,
balik umh awal lah..leh tgk full cite..
kalo tak mcm didi lah,
smbg tgk kt tv3.com jerk..

aah mmg baik doh!!
kekdg naik geram aku nengok...hehe

Aiza berkata...

best ke cter tu?? tak penah tgk pun :(

zaza berkata...

best...cube try tgk blk siaran ulangan kt tv3.com

mmg best lah xyah ckp, tgk je dlu k.

nuffy

Pengikut