Sabtu, 16 Januari 2010

Kholidi @ Khairul Azzam






SALAM....selamat pg buta!! hehe...actually aku bru je hbs gian tgk cite nie...alhamdulillah dpt download full version...bila dh tgk part pertama KCB nie dlu mesti la xsabar nk tgk part sterusnya...

sbenarnya ape yg aku nk ckpkan disini adalah calon suami...huhu...mcm berat jer bunyi kan?? tp tu la hakikatnya yg semua org bakal tempuhi...kalo korg tgk cite nie bnyk pengajaran yg korg akan dpt...



aku mmg sngt2 tertarik ngan tingkah laku Azzam nie....nmpk spt seorg yg tenang aje walaupun diuji dgn mcm2 dugaan...kefahaman agamanya, aqidahnya, pegangannya...betul2 menambat hati aku...

mgkin slh satu sbb knapa aku xnk bfikir soal kahwin smpai saat ni adalah dsebabkn susahnya nk menemui calon lelaki yg boleh jd imam utk keluarganya nnt...rata-ratanya bila dh nk kawin bru belajar pasal agama...
dan bru nk praktik dlm kehidupan...




tp aku pun cermin jg diri aku sendiri....aku pun bukan lah kuat agama sngt...pernah kan aku dgr 'lelaki yg baik adalah utk perempuan yg baik'...jd xperlu lah aku mharapkan seorg lelaki sehebat Khairul Azzam itu memandang diri aku pun xsebat Anna...



bila tgk cite nie rase tbuka hati utk jd anak yg solehah n seorg muslimah yg baik dr semua sudut mcm Anna...tgk dr segi luaran pun dh dpt sejukkn hati semua org...

tp aku adalah aku...insya allah aku akn berubah sedikit demi sedikit...asalkan aku ikhlas n benar2 nk berubah...tp bkn atas sbb sesiapa....

huhu...tetibe rase diri ni mcm tua sngt....esok spupu aku btunang...smoga aku kuat utk tmpuhi hari esok...n nak amik berkat org bertunang...mane tahu esok lusa aku jumpe jodoh aku...ameen...

Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut