Selasa, 27 April 2010

Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah

 thanks to pakcik google



bagun pg ni tetibe teringtkan gelang patah..
especially kmpg ulu pulai..
rindu sngt suasana kampung..
kalo balik kmpg bgun solat subuh ibu xpyh kejutkan..
duduk kmpg mmg best..
pukul 6 pg tu sejuknye lain mcm smpai aku xleh smbg tdo..


slalunye time tu aku g dapo tlg atok kt dapo..
sementara nk tunggu angkatan2 tentera yg bru nk bgun..


agak2 dah 6 stengah kalo angkatan2 tentera xbgun lg,
aku la kena kejutkan,.
nnt kang ayah balik dr masjid xpasal2 kena sound..
termasuk la encik bf...


agak2 pukul 7 tu da sarapan sama2..
slalunya yg sarapan skali
atok laki, atok pmpuan, ibu, ayah, aku n encik bf..
yg lain2 tu smbung tdo blk lps subuh..
breakfast lak kt anjung rumah..
smbil ditiup angin sepoi2 bahasa...
mmg sejuk la pd aku..
jgn hrp nk mandi time2 cmni.. kecuali la tpksa..
hehehe


makan2 smbil borak2 ngan fmly mmg best..
walaupun diorg cuma fmly angkt aku,
tp aku xpernah pun anggap mcm tu..
bg aku diorg dh mcm fmly sendiri sejak 18tahun yg lalu..
cume blom declare sbg fmly mertua je lg..
hehehe.. doakan lah yg terbaik utk kami yerk..


ade pic aku kt buai yg atok buat pd pokok rmbutn
belakang umah tu..
tp da xthu mana pegi gmbo tu...
kt blakang umah ibu tu ade ladang kelapa sawit..
dh tu bnyk pulak monyet2 bergayut kt situ..
tp diorg xkaco kitorg pun..
masing2 dgn life masing2..hehehe


aktiviti ptg slalunya dipenuhi dgn berbasikal..
dr kmpung kitorg smpai ke gunung pulai sane..
xpun g nusajaya..
sbb skg semua jln dan ber-tar..
so seng la kitorg nk cycling satu gelang patah nieh..


xpun mandi sungai..
tp itu dulu laaa.. skg sungai tu air da keruh..
dpt tgk je, nk mand mcm dlu mmg xde la..
kang ade jg yg kena bantal ngan atok..
bahaya dah kawasan tu..
xpe lah.. ape2 pun tmpt tu la jd kenangan abadi..
tmpt yg jatuh lagi la dkenang2..


mlm selalunya aktiviti lawan mengurut..hehe
aku picit ibu..
encik bf picit ayah..
hah time tu mcm2 style la kitorg buat..
silap2 ari bulan sakit urat pun bleh jd.. ahaha
kalo xmengurut pun aku tgk adik2 buat kje skolah..
si angah tu xpyh ckp, dh terer, xperlukan aku..
ain lagi lah.. buat hal sendiri..
tp kalo dia xthu pape dia akan tnye lah..
ika jer yg slalu bkepit ngan aku kalo dia buat kje skolah..
kdg2 aku la jd teman dia buat homework
smpai pukul 2,3 pagi...hehe


hurm rndu giler ni nak blk kmpg..
ade spe2 yg nk blk johor x??
bleh aku tumpang free x??
hehehe...


miss u all sngt2... huhu 
T________T

Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut