Jumaat, 16 April 2010

Lavender Tak Dapat Dipisahkan

maghrib2 mcm ni jg la ade idea nk buat entry.. tu pun lps on9 ngan abg aku kt ym.. dia ckp dia dh belikan benih lavender kat Paris.. just tunggu dia blk lah.. mmg ingt nk tanam.. tp ngan cuaca kt perlis ni yg terlampau panas risau la jg kan.. mcm ari tu tanam ok jer, tp last2 mati lps aku outstation g pulau ketam.. sedih giler..


aku ni walaupun nmpk cm 'awek kental' tp dlm hati gua ade taman beb!! hahaha.. ngarut jer aku nieh.. so mmg berangan la nnt nk ade rumah sendiri n then tnm lavender skeliling umah tu.. biar purple jer mata aku nieh.. hahaha.. bru la layan jer idup ni... feeling2 kono nak mcm nie :-






hah!! cm tu la.. konon2 umah tgh2 ladang lavender yg meng-ungu tu...hehe. serius ckp aku lbh suke dpt bunga lavender than roses or lilies n bunga2 yg len lah.. pernah skali aku dpt lavender, time tu ade ekspo flowers kt kelantan.. so mmg mata aku ni melilau cari lavender aje.. pd hal roses kt situ punye la lawa...
smpai aku tnye diorg, 'kak..lavender xde ke?'


last2 dpt juga la beli..itu pun limited.. xmcm bunga2 len.. dh alang2 dtg ekspo tu aku pun melabur dkt RM300 just for the flowers..huhuuu. roses aku rembat yg putih n merah.. lavender yg paling bnyk laaa.. hehehe..







ni yg xsabo2 tunggu abg aku balik nieh... lps ni nk tnm skeliling umah aku..biar semua jiran2 sakit mata tgk !! hahaha.. eleh, kalo diorg sakit mata tu means diorg jeles lorh...gagaga..
k la nk mandi ni.. prepair utk solat maghrib... daaa

4 ulasan:

miss zahidah berkata...

best nya lavender....
saya pun suka jugak...

zaza berkata...

hehe...cntik kan lavender..
sweet sngt..

miss zahidah berkata...

yup...memang cantik...teringin nak tengok lavender kat depan mata...
dapat ke tanam lavender kt malaysia?

zaza berkata...

ntah la kena try juga la...
tp kena jg betul2 la,
sbb malaysia skg tgh panas giler...

nuffy

Pengikut