Isnin, 26 April 2010

Maafkan Aku Wahai Adik




mane yg pntg pd korg??
perasaan sendiri atau org lain??
aku btol2 frust dgn situasi skrg nieh...


ade fmly gathering, but aku awal2 lg da ckp xnk pegi..
adik aku si adila tu ape lg, hangin la dia..
'dah tahu fmly kite mcm ni pun ko masih xnak pegi ke?'
'aku taw la ko sakit, tp pk la perasaan org len sama..'
bla bla bla....


sedangkan dlm sehat pun aku xjamin yg aku akan happy dgn gathering ni,
ni kan pula dlm keadaan aku yg nk kena bertongkat..
fikir2 la...
akak ko ni bkn xnak pegi,
tp dh mcm2 jadi sblm ni..
ko xleh ckp org len sebarangan..
sbb yg nk tanggung tu bkn diri ko dik..
yg nak sakit, nak penat, nak sakit hati nnt aku ni haaa..


org len bleh la ckp yg korg fhm ngan aku..
tp pk tak bila nnt dh betul2 kt sne ape akan jd pd aku..
tlg la buka ckt cara ko berfikir..
masing2 dh besar,
dh thu menilai..
kenapa tak dlm soal 'kakak tiri' kite tu ko xnk bfikir mcm ni??
bkn aku nk ungkit..
tp aku jg manusia.. aku ade perasaan..
tlg respect la keputusan aku..


aku xnk bila aku follow korg nnt akan spoil kan keadaan..
korg nk happy2, nk jalan2..
cube pk kalo ade aku nnt..
sure korg tpksa skip aktiviti yg korg suka..
cthnye scuba, jln2 dlm underwater..
pusing pekan kuah..
aku plak xleh jln jauh2..
xleh penat2 sngt...


hurm.. sedih.. aku sedih!!!
knape la aku slalu menyusahkan korg semua..
bila la aku nk hidup jauh dr korg..
supaya korg bleh happy ngan ape yg korg buat...


ibu, cpt kawenkan za ngan has,.
nnt za bleh duduk ngan ibu,
jaga ibu...
za nk hbskan masa ngan ibu je smpai bile2...
mak dia xkesah dh kot,
sbb dia syg anak2 dia yg len...
n xde spe nnt akan risaukan za lagi..

T___________T



kalo la ibu ade ngan za... kan best...
za xtaw za nk ngadu pd spe lg dah..
za sorg2 je kt cni..


kpd adik ku,
aku dh ckup bkorban utk org len slama ni..
dh bnyk sngt aku fikirkan ttg perasaan korg slama ni..
dan slama tu jg korg xpnh amik thu psl perasaan aku.
bleh tak kali ni ko fhm perasaan aku..
bleh tak kau nilai sedalam2nye ape yg aku buat ni..
aku xdperlukan dlm situasi ni..
pergi la korg anak beranak..
aku duk umah je pun xper..
3 hari je korg nk g fmly gathering tu,,
aku xmati lah..


2 ulasan:

Aus MeLankoLik berkata...

em , sbar je la .
hari ni susah sebab kesenangan menanti esok hari .

zaza berkata...

thanks aus... urmmm

nuffy

Pengikut