Khamis, 22 April 2010

Padang Besar Mari ~

dh petang pun... kjap je kan... kepala aku ni mcm smlm jg... spatutnya blk dr bjalan2 kat kedah smakin happy n segar lah.. ini tidak, masalah pulak dtg...


td lps zohor adik aku ajak pergi padang besar, sbb nk g beli baju si amar nk bwk g UKM.. amar tu tiket tren pkul 6 ptg ni bru hari ni dia nk kelam kabut xde kemeja la, xde kasut sukan la, semuanya hari ni.. suke btol buat kerja last minute.. nk buat kje last minute tp kalo xsusah kan org xkisah la, ni serba serbi nk mintk tlg org.. pdhal boleh je drive kreta or naik moto sendiri...


ajak aku g padang besar mmg silap besar lah... aku mmg xkan pergi punya... bygkan la, kat umah time2 mcm ni pun dh mbahang, tmbah2 lg laaa kt padang besar nun... yg dkt sempadan thai... makk oiii... xkan pergi punye.. lg satu aku mmg xske ngan org2 thai ni., sikit punye geli la tgk diorg.. mcm xmandi berbulan2.. tp yg aku peliknya ramai betul org luar dr perlis dtg padang besar... ckp brg murah la, cantik la,.. hissshh.. kt mana murahnye aku pun xthu... aku tgk sma jer..


lps tu kan ade penah skali tu aku tgh syok usha brg2, diorg serbu aku, masing2 kat tangan ade bakul, dlm tu ade buah mcm2.. anggur, mangga, jambu.. dh tu pksa2 aku beli... eeee!! rimas tau tak, dh la ckp melayu pun pelat... nk je aku lesing sekor2.. aku bkn ape, dh la aku ni pesakit migrain.. aku xleh la org serbu2 aku mcm artis, mmg nk suh aku sound kuat2 la jwbnye... dh la panas, padang besar tu bukan mcm pavillion ker, Jusco atau plaza mana2... panas dohh!! aircond pun xde..


so jwbnye mmg amar kena ajak mak aku lah... tp tahan la telinga tu dgr mak ceramah pnjg k!! padan la ngan muka tu...


alang2 dh mak aku g sane, pesan la suh belikan asam yg 3 paket rm10 tu... tgk2 mak aku beli sejenis jer, dah tu dua paket lak.. spe nk hbskan, dh la asam pun mcm lonyai semacam jer... eeee!!


dah la... semuanya xkena ari ni apsal ek...
kena baca quran bnyk2 kot,,

Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut