Jumaat, 2 April 2010

Satu Teguran Untuk Kita..



AL-FATIHAH...


smlm satu ari aku jd silent reader, bace entry2 korg...terjah blog korg...yg pastinya rata2 blogger kite mmg sygkan arwah din, stiap blog mesti ade tribute pasal arwah..ade jg blogger yg turun pdg iringi arwah ke liang lahad..thanks for ur infomation...sngt la bmakna buat blogger2 yg xdpt nk iringi jenazah,.


pd aku kehilangan din bagaikan satu pukulan pd industri seni...seorg yg kite lihat dr mata kasar sehat, bertenaga n bsemangat kini dh dipanggil allah s.w.t...mcm mimpi kan?? bg pendengar era pastinya terasa kehilangan gelak senda arwah dpagi hari...pasti lah yg merasa kehilangan arwah adalah keluarga tcinta...anak2 n isteri arwah...


mungkin itu satu teguran yg allah nk bagi pd kite semua...dlm kite bgembira tiba2 dkejutkan dgn berita2 sbegini...setiap yg hidup allah dh janjikan kematian...xde spe pun yg bleh tlepas dgn situasi ni...yg sehat boleh sakit ngan izin-nya, kemudian dipanggil pulang...mati itu satu kepastian, cuma yg mbezakan kite xthu bila saat tu akan tiba..


setiap yg tjadi tlh t'tulis di'sana' sejak kita dlahirkan...


tetibe teringt ngan arwah Haris...sahabatku...
arwah pergi depan mata aku...dan paling mbuatkan aku tkilan arwah Haris langsung xmenunjukkan sifat aneh atau ape2 je lah,, depan mata aku dia dlanggar sbuah kereta... time tu aku rasa masa tlalu cepat.. tp aku kagum, sblm arwah pergi kami sempat tunaikan hasrat mak arwah... dia pergi dgn tenang...

polis ckp ade motif dsebalik semua tu.. tp malangnya aku xsempt ingt no plat keta tu... lgpun arwah Haris mmg xde musuh...ramai kwn plak tu.. tp tu lah kalo dikatakan ajal maut ditangan tuhan... ajal bleh dtg dlm mcm2 bentuk, persoalannye bsediakah kite???


p/s : bile nk ziarah pusara arwah...humm...

Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut