Khamis, 8 April 2010

Susah Ke Jadi Anak Sulung??

selamat hari jumaat...
semoga hari ni dipenuhi keberkatan buat korg semua...
semoga hari ini lbh baik dr semalam,
n semoga esok lbh baik dr hari ini...
ameenn...



entry ni dtulis disebabkan encik bf merungut penat bkerja...letih dan sebagainya...actually aku bukan lah anak sulung...aku ade abg2, ade kakak...so xrase la ape bebanan along aku as anak sulung dlm fmly..

agak sedih laa bile dia ckp 'kalo mcm ni tak kawen la kite'...agak terkilan la, mcm mane benda mcm tu bleh kuar dr mulut dia, mgkin penat sngt kje...lg satu mungkin nak ade simpanan ni agak susah...tp sbetulnye aku pun blom ade simpanan...asyik spend utk holiday jer...mgkin xterfikir nak masuk gerbang pkahwinan dlm masa terdekat ni...

dia ckp lg, duit gaji hanya lah utk tlg fmly...utk diri sendiri kdg2 xde langsung...bru2 ni encik bf kuar ngan ayah dia utk cari umah..means diorg xnk lg tinggl lg ngan atok pmpuan n atok laki..hurmmm..aku lak xstuju, slh satu sbb aku balik johor adelah 'kampung ulu pulai'...rumah diorg nnt kt nusajaya...aku xske inviroment bandar ni...so noisy lah..aku lbh suke tinggl kt kmpg...

btambah pening kepala bila encik bf dpt adik yg mcm angah tu...dh la xkje, thu nk rembat duit along dia aje...kalo duit aje xpe lg, ni siap kasut, baju...angah woiii ko ingt along ko tu bundle ker yg ko nk rembat sesuka hati hah!! dah dpt kje elok2 ari tu, bleh lak berenti...skg ni mlm2 jer dah hilang...subuh karang bru nmpk lobang hidung...haishhh...angah oh angah...

kdg2 kesian gk ngan encik bf...tertekan ngan situasi mcm ni...nk tlg pun xthu mcm mana, cuma bleh dgr, tlg nasihat ckt2, n bnyk2 bsabar kalo tkena tempias...hehehe...

api lawannye air...so kalo agak2 tkena tempias tu jgn la nk tmbah2 minyak ye...kang lain plak jadinye...sedih la bila dia xmcm dlu...hummm.....

Tiada ulasan:

nuffy

Pengikut