Ahad, 13 Jun 2010

1 Rejab




~...assalamualaikum...~



morning semua.. ape khabar?? dharapkan semuanya berada dlm kasih sayang dan limpah rahmatNya.. ok, dlm kita lagha menyambut smbutan piala dunia yg ternyata hangat dibualkan di sana sini.. diharapkan masih ade segelintir dr kita masih mengingati hari ini... nak sebok tgk bola bagun pukul 2,30 pagi xsalah... tp jgn smpai tamparan piala dunia buat kita lupa seketika...


ni nk tanye ckt... dlm bulan rejab ni ape peristiwa bersejarah dlm sejarah islam?? korg taw x?? haaa... owh kalo german lawan australia bagun pagi terus cek result, owh 4-0 german menang besar.. tp xde pulak korg nk search peristiwa apa yg berlaku pd tarikh hari ini.. eh eh, aku xckp aku bagus... yg aku sedar hari ni 1 rejab pun drpd seorg artis ni...


yup, dia seorg artis... bagus kan?? 
sedikit sbanyak yg aku tahu peristiwa israk mikraj berlaku dlm bulan ni... xkurang jg yg dh start berpuasa isnin khamis utk dpt pahala bulan rejab... kalo boleh skip mkn sbb nk tgk bola kenapa tidak boleh nk bpuasa utk 2 hari dalam seminggu kan... eh eh, aku puasa tak?? huhu.. niat mmg dh ade, tp ape kan daya smlm sngt la letih smpaikan xsempt pun nk ber-blogwalking... choiiii... alasan!! huhu


sbg manusia.. kita kena la ingt memperingati.. aku lupa kau org ingtkan.. korg lupa aku ni ada utk ingtkan.. acece... hehe.. yelah, manusia semua xsempurna.. spatutnya Malaysia kena la hebah sane-sini pasal benda ni,. kata negara islam kan, so ape tindakan kau kau orang diatas sane?? xmcm lubnan, syria dan bnyk lg negara islam lain.. ko nk smbut piala dunia boleh tp jgn smpai lupa agama sendiri...


ok lah.. selamat meyambut bulan rejab... dua bulan sblm Ramadhan ni bnyk benda yg kita boleh dpt pahala lebih... kalo zaman nabi dulu ade yg dh start puasa penuh smpai bulan ramadhan, direct terus... huh,.. aku mmg xmampu lg lah nk buat mcm tu.. iman xkuat lagi.. hehe..


utk yg mula bekerja hari ni.. selamat bekerja.. smoga setiap tindakan korg diberi ganjaran yg setimpal... Aminn...






nota tangan :
aku nk puasa isnin khamis setiap minggu boleh??? huhu.... niat dah ade,.. tapiiii.....

9 ulasan:

iqbalsyarie berkata...

terima kasih berkongsi.Bukan apa..kdg2 kita malu nak saling ingat mengingati...padahal takde benda pun nak dimalukan.kan?InsyaAllah puasa~1 rejab beb...rugi woo kalo miss...entah bila lg dapat peluang.Kalau mati esok,kan dah takde peluang...huhu

My latest post:Bahaya suara keldai

zaza berkata...

iqbal : hehe.. well tu semua kan tgjawab kita sesama islam,. xde benda yg nk dimalukan... kalo menipu tak malu, xkan la nk menghebah benda mcm ni nk malu... btol x?? hehe

iqbalsyarie berkata...

betol-betol-betol..hee

kak ina kl berkata...

salam..bila tiba bulan rejab..baru teringat ada tertinggal puasa..boleh ganti ni...

zaza berkata...

btol kak ina..
zaza pun tgh usaha nk hbskan puasa ganti...
slalu mcm ni, huhu...

[z@ck] berkata...

aku cuti.tak boleh nak puasa on 1 rejab.sobss

zaza berkata...

hehe... xper2... masa bnyk lg.. xseperti hari isnin dan khamis jer zack..
hari2 biasa pun boleh, niat je puasa ganti atau puasa sunat.. i.allah, allah terima amalan kecil kita ni.. ;)

Widget Tarikh Hijriah berkata...

sila2kan tepek widget tarikh hijrah di blog anda. senang nak ingat tarikh hijrah hari ini apa.

http://hijriah.jentayu.com

zaza berkata...

insya allah.. i'll..

nuffy

Pengikut