Sabtu, 19 Jun 2010

Perasaan Yang Sukar Di Gambarkan

salam readers...



hari ni bru ade kekuatan nk publish entry... bru aku sedar yg blog ni memberi bnyk kesan pd aku... mksdnya, kalo sblm ni, if ade masalah negara sekali pun, aku akan ignore benda2 lain.. tp bru aku sedar kini, sedih mcm mana sekali pun blog ttp di hati... hahahha...


gelak tu gelak jugak.. tp dlm hati sape tahu ape yg aku rasa skrg... susah nk diungkapkan dgn kata-kata... thnks to all yg bg support and advices kat aku.. walaupun korg xkenal aku, but korg tetap amik tahu.. thanks a lot... hari ni aku nk kongsikan sedikit cerita mengenai operation yg lps..


tp tgk dulu x-ray sblm aku masuk dewan bedah..
jgn tkejut okeyyy...
istighfar bnyk2 dulu yer..
bg yg lemah jantung dinasihatkan ade peneman disisi anda..



*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*



*klik utk tumbesaran*


apa mcm??? hhehe...
well ceritanya begini... aku xpasti umur aku masa tu berapa, masih kecik, masih blum boleh bertutur, masih blum boleh berjalan... mgkin dlm usia 2 tahun ke bawah... peristiwa tu xpernah lekang dlm ingatan aku.. aku masih kenal wajah yg menyebabkan paha aku patah dan akhirnya bengkok smpai mcm ni...


aku xpasti atas alasan ape perempuan tu bertindak gila mcm tu... walaupun aku masih baby, tp peristiwa hitam tu xpernah pergi dr kotak fikiran aku.. aku tak tahu mana salah aku smpaikan perempuan tu naik angin.. dia angkat aku letak atas peti ais.. kemudian tolak aku jatuh ke bawah!!


dah hasilnya seperti di atas ea tuan-tuan dan puan-puan.. aku xnk ulas lebih lanjut hal ni.. biar lah semua tu jd kenangan pahit bagi bayi yg berumur 2 tahun itu...


ok.. after buat operation last 3 months.. aku pegi kelantan utk next appment dgn doktor tersayang.. x-ray menunjukkan kaki aku masih lg blum sembuh spenuhnya.. proses nk sembuh tu berlaku cuma sangat-sangat-sangat-perlahan... jom tgk x-ray after 3 months operation..




*klik utk tumbesaran*



korg nmpk tak ade gap kat situ... tulang masih lg tak bercantum.. kata doktor selalunya kalo org muda-muda ni after 3 months dh boleh berjalan mcm biasa... tp aku?? hum.. hampeh jer laaa.. 


yg buat aku bertambah pening, cuti aku akan berakhir hujung bulan ni... 1hb julai dah kena daftar diri balik masuk office... but kaki still dlm keadaan mcm ni... apa mcm maa... kang xpasal2 bos panggil, then dia ckp 'you're fired!!!' bunuh diri jugak kang...!!








nota tangan :
aku la manusia terkuat didunia... kat paha ade 6 biji skru.. tulang belakang pun hadooo dlm 6 biji skru jugak kalo xsalah... next year tmbah lg skru kat paha kiri pulak... korang adeeee??? xde kan kan kan....sekian terima kasih..

14 ulasan:

cronixsoul berkata...

wahh... harap-harap awak cepat sembuh ye..

tergamak dye buat awk cenggitu~

zaza berkata...

cronixsoul : aminn.. smoga doa awak2 semua dimakbulkan tuhan...

bila amarah menguasai diri, bila tindakan xdpt dikawal lagi, pertimbangan pun hilang, btindak pun xguna akal fikiran,.

Amalina E Azmi berkata...

gile jahat org tu tolak awk padahal baby lagi. mmg dasar takde akal.

takpe wak. tabah kn hati n byk2 doa. ktorg pon doakan semoga awk cpt sembuh n dpt jalani hari2 lps ni scra normal. mksudnya xguna tongkat sume dah. be strong dear! :)

zaza berkata...

amalina : thnks dear... i'll be strong itu pun sbb uols semua bnyk bg i semangt utk teruskan hdup ni...

[z@ck] berkata...

semoga cepat sembuh..
ko kena kuat semangat ok.
=)

zaza berkata...

zack : thank you zack!! =)

Zuewairy berkata...

lama tak jenguk,,

adoi..
banyak bersabar weh.

zaza berkata...

Zuewairy : hehe,,, insya allah...

zianazone berkata...

sapa arr yg bt tulang ko sampai bengkok gitu kan..ngekkk jer..nice blog beb

zaza berkata...

zianazone : tu la kan... sape la yg zalim tu... asihhh... huhu

Amyna berkata...

zaza kan kuat semangat.. mcm zaza ckp kan tuh, "aku la manusia terkuat d dunia". Akak doakan segalanya d permudahkan & tulang tuh akan kembali bercantum. InsyaAllah.

zaza berkata...

amyna : hehe.. thanks akak... malu la pulak... haha

ardinihumaira berkata...

moga cepat sembuh! huhu... dni risau juga kalau2 dni ada sakit sebab dni selalu pening. zaman kecik dulu buah kelapa pernah jatuh gedebuk atas kepala. huhu

zaza berkata...

dni : yker.. bek dni pegi cek... kdg2 benda yg kita ambil remeh tu akan jd mslh besar nnt...

baik detect waktu muda2 ni, senang doc nk suggest utk buat treatment ape.. dh tua kang mcm2 penyakit lak...

dlu zaza sakit blakang, buat xthu jew.. dh tu last year bru taw ade retak... hummm.. dni g la cek okeyy..

nuffy

Pengikut