Khamis, 17 Jun 2010

Result X-ray After 3 Months Operation




~...morning...~



1st of all, aku nk mintk maaf kt blog sendiri sbb xcerita pasal kehilangan aku selama 2 hari ni.. actually aku takut nk ceritakan pasal kepergian aku ke Kelantan last 2 days.. sbb bnyk yg duka dr yg suka utk aku cerita kan..


dan sperti yg aku sendiri sangkakan.. 17.6.2010 yg lalu, pukul 9.30 pagi.. aku dh pun bjumpa dgn doktor kesayangan ku ini... reaksi pertama beliau bila tpandang muka aku adalah sngt terkejut..




doc : eh, kenapa aku masih guna tongkat..?

aku : dah xbleh nk bjalan lagi.. xkan doc nk suh sy merangkak pulak dtg appment..




dgn laju nya tangan beliau isi form utk X-Ray.. 
and the result is............




doc : pertumbuhan tulang kamu agak slow drpd org normal..
proses nk sembuh tu ade,
cuma terlalu plahan.. selalunya org muda2 ni 3 bulan after
operation tulang totally dh bercantum balik..
kalo tgk dkt X-Ray kamu ni mmg xcomplete lg lah..





dktor ckp lg, ni semua kerana masalah tulang aku, bkn sbb2 lain...aku diam jer.. semua bercampur-baur... sedih ade, geram ade, marah pun adeeeee... tp nk salahkan siapa, xkan la nk salahkan doktor plak.. padahal yg lembap nk sembuh tu kaki aku sendiri... mcm2 dlm kepala time ni, lagi 2 minggu aku dah kena masuk office after 4 months bercuti sakit...


skg ni mmg aku tersngt la down.. smlm smpai je rumah terus bersihkan diri n then tido... bgun pagi td tgk dkt hp sms dan misscall dh bcambah, semuanya dr my sayang.. after appment tu aku off hp smpai la pagi ni.. aku blum cerita dkt sape2 lg.. sbb aku xthu mane nak mula...


dh 2 kali dlm hidup aku alami situasi mcm ni... dulu, masa futher study, doktor ckp aku ade mslh tulang blakang yg kronik smpaikan tpksa stop studying.. kena fokus utk kesihatan dulu.. and now sejarah berulang, cuma dlm situasi yg berbeza sbb aku dh bkerja skrg...


aku dh nmpk yg aku xkan lama bkerja disana...
slps ni mgkin akan menganggur...









nota tangan :
mybe aku xkan post entry buat satu jangka masa yg pnjg... serius ckp, aku xpnh mintak utk hidup mcm ni.. dan aku amat-amat terluka dgn situasi ni... aku xnmpk ape2 jln buat masa sekarang... semuanya GELAP pada aku...



12 ulasan:

Ct SoLeHa berkata...

jumpe Doc Faisham ke??
mmg org muda2 at least dah leh jalan pas 3,4 bulan pas operate..myb sbb 2 doc pelik~~

xpe2..be strong ok..jgn down sgt..U have org2 yg tersayang bersama untuk menyokong..

BE STRONG!!

[z@ck] berkata...

kenapa dgn kaki ko?

zaza berkata...

ct soleha : bkn doc faisham... kali ni zaza appment dkt HRPZ.. bkn HUSM..

hope so lah.. try utk jd kuat walaupun sbenarnya hanya allah je yg tahu...

zaza berkata...

zack : kaki aku kena operate last 3 months.. masukkan besi sbb nk luruskan tulang yg patah...

but untill now xdpt bajalan lagi,, still gunakan tongkat...

b a r | n e berkata...

owh, harap tabah ye.

take a good rest okey! :)

c0mpsis berkata...

zaza.. strong k...
jgn sedih..
sy percaya ramai org syg sama kamu..
saya doakan yang terbaik untuk kamu...
jgn sedih2...

www.herdairy.blogspot.com/

Amyna berkata...

zaza.. kuatkan semangat ya, banyak² berdoa.Ingat Allah itu maha adil..ia x akan menguji hambanya jauh dari kemampuan diri.. InsyaAllah.

zaza berkata...

bar|ne : thanks dude...


c0mpsis : thanks dear.. sedang mcuba utk tersenyum.. walau hakikatnya amat tak berdaya...



amyna : thnks akak.. zaza tgh belajar redha dgn hidup sebegini, lg pula ni bkn kali petama za kena laluinya...

AesyaZealous berkata...

byk2 bersabar!

LYaFRINA berkata...

salam adik..sori..hari ni baru smpat nk reply komen adik.. Adik sakit aper skarang???

mcmana akak dpt terskn hidup???
pmulaannya... sama mcm adik.. tp terlalu teruk sampai tpaksa dibimbing oleh pakar2 utk ketenangan jiwa n menerima dgn redha keadaan tu.. semeangnya susah sgt2.. akak dulu xblh bgerah terus.. lumpuh seluruh badan.. n makin lama suara mula hilang (sbb blaku kelumpuhan peti suara dsitu)..& mata kanan x dpt melihat.. tp setelah bbulan-bulan tlantar kat hospital & melihat pelbagai situasi sekeliling.. akak b'azam utk nekad meneruskn kehidupan redha menerima segala suratan sbb tahu tuhan sygkn kita. & paling penting motivasi diri serta sokongan org2 tsayang amat2 lah penting dlm memulihkn smngat kita..

adik..nk ckp pnjang sgt.. ada masa add ym yer:

lya_afrina@yahoo.com

TAKE CARE

farysa berkata...

zaza
sbr kay
be strong!
=))

zaza berkata...

AesyaZealous : thanks dear...



LYaFRINA : sy ade masalah tulang since dilahirkan lg.. then, doc nasihat tunggu tulang sy betul2 kuat bru bleh buat operation masukkan besi.. so, 3 months ago sy buat operation tu but smpai skg sy xbleh bjalan mcm biasa lg dah.. tulang sy lmbt bcantum...

skg ni sy asik fikir pasal kerja, masa depan, nk kumpul duit, nk hidup mcm org lain.. tp semua tu mcm dh mustahil pulak...

ntah la sis.. sy pun dh xthu nk fikir ape lg dah..





farysa : thanks dear... terima kasih kpd yg mberi sokongan tak putus2...

nuffy

Pengikut