Selasa, 6 Julai 2010

Dah Nak Raya Ke?





hari ni ntah ape punye angin yg dtg tibe-tibe mak aku tnye pasal baju raya... sblm-sblm ni aku pndai2 je beli atau tempah sendiri, sbb mak aku ni workholic, susah nk lekat kt umah.. aku ckp kain dh ade, encik bf dh pos, cuma nk hntar taylor je lah... lps tu mak ckp taun ni tinggl kitorg berdua aje yg nk urus hal raya.. bru aku tsedar sikit..



- amar, lala -


adik aku si Lala tu dh xde... slalunye dia lah yg akan masak rendang bagai... aku ni?? balut ketupat, buat kuih raya je lulus.. nk masak rendang, dodol tu semua mmg failed!! aduhhhh... habis la aku taun ni... semua benda kena buat... lagi satu, adik aku yg lagi sorg, Amar.. dia kalo bab2 mengemas rumah, buang sawang, cuci kipas, basuh kereta, mesin rumput, mmg xpyh suruh... kejap je dia dh settle.. tp tu la, taun ni diorg berdua mgkin akan balik sehari sblm raya...


so phm-phm sendiri la.. tetibe rasa nk suh mak bawak balik adik bongsu aku dr asrama bulan puasa nnt.. yelah, xde la buka puasa bertiga aje, sedih siot!! 


mak ckp lagi, kena start kemas rumah dr awal sbb senang, xde kelam kabut mlm raya semua benda nk buat.. lgpun senang ckt nk beribadah.. xde la skip solat terawikh sbb nk kemas rumah.. so, xde la alasan nnt...


 tp aku ni susah sikit, kalo feel tu xdtg, mcm mane aku nk buat kerja... ngeh3.. kena buka lagu raya kuat-kuat kot bru feel tu beresap masuk dlm roh aku ni... kekeke. teringt plak masa study kt kelntan dulu, bru 1st day puasa, mlm tu lps terawikh dh buka lagu m.nasir...pastu siap coundown lg berapa hari lg nk balik kmpg.. giler ahhh!


so nmpknya esok kena keluar pergi hntar kain utk buat baju raya... tahun ni mls la nk glamour sngt, buat kurung pahang sudah.. lawa-lawa sngt pun buat ape kalo kaki pun masih xok lagi... huh!! nmpknye tahun ni raya pertama smpai raya ketiga kat perlis lah.. sbb kesian lak mak ayah kalo aku balik beraya kat johor.. xpe lah, taun ni je pun... so, kpd encik bf, diharap awak bnyk bersabar yer.. hehe.. raya keempat muncul lah saya kt Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah nunnnnnnnnnnnn...

10 ulasan:

xazryx berkata...

baru perasan nk puasa da rupe ny . XD

suhaisweet berkata...

Very nice..luv ur blog...Very special for u.. Don’t Miss it!

zaza berkata...

azry : aah.. tu lah.. excited la pulak....

zaza berkata...

suhaisweet : nice kt mane la tu... huhu.. nway, tq lah...

Hamzah Ian berkata...

dah raye?? pose?

ardinihumaira berkata...

belanja dni baju raya satu! hik3.. larikkks

zaza berkata...

hamzah : pose dlu la der, bru raya...



dni : ooo mak aihhh... hehe.. bju raya zaza pun blom wat lg la kak dni.. huhu

enyheartsdiamond berkata...

hahaha.. cerita lah masa bulan puasa.. baru feel lebih :))

enyheartsdiamond berkata...

eyhhh! puasa lah dulu :)

ardinihumaira berkata...

dear!

hehe... kena tag ;p -----> http://dnicontestgiveaway.blogspot.com/2010/07/hitam-itu-menawan.html

lalalala..larikssss haha

nuffy

Pengikut