Ahad, 4 Julai 2010

Orang Tu Baru Balik Honeymoon

~..monday blues...~


hakhakhak... tetibe amik status kak ipar aku kat fb...
tp mmg pun hari isnin la paling malas skali yg pernah aku rasakan... tp skg pd aku dh xde istilah monday blues tu, sbb tgh bcuti pnjg.. hehe.. 


ok, smlm dlm pkul 10 smbilsmbil tgk mentor 4, mak ayah dh blk dr sarawak... perhhh, berkotak-kotak jgk la buah tangan dr sane.. antaranya buah salak dan kek lapis sarawak semestinyaa.. yg lainlain tu makanan tradisional diorg, salah satunya halwa rambut... huhu.. sodapp jugak.. ;)


dsbbkan camera aku dh bg pada Lala.. so xdpt la nk snap semua buah tangan dr sarawak tu.. so aku google aje gambar2 semua tu.. skg dlm proses nk beli camera baru.. sob sob sob..







mak ayah aku punye la excited cerita pasal kek lapis sarawak ni... sbb diorg terus pergi kt kilang yg buat kek ni.. dpt pengalaman buat kek lapis, then dpt rasa percuma semua jenis kek lapis yg djual.. lps tu mahu tak borong smpai berkotak-kotak.. xsilap aku dkt 20 jns kek lapis yg mak aku bawak balik.. hehehe..


xde la plan nk habiskan semua.. kata mak nk kasi sedara-mara ckt, sbb diorg hari tu dtg tgk Lala sblm Lala masuk UNIMAS.. ade yg hulur-hulur duit bagai... kayo eh budak tu.. huhu.. n mgkin nk buat stock raya kot.. hehe.. akk ipar aku punye la tgh aim cuti raya, sbb nk balik makan kek lapis.. hahaha.. kan dh ngidam.. kuikuikui...





hah.. kenal tak buah ni?? ni la buah salak namanya... aku xberapa gemar sngt nk mkn, sbb rase dia masam2 kelat gtu.. makn tu makan la jgk, cuma ckt je lah... suke tgk kulit dia yg mcm tenggiling tu.. hahaha.. dlu susah nk dpt mkn buah ni, tunggu along balik dr sabah baru dpt mkn.. skg ni punyee la senang nk dpt.. pergi je Tesco, semua buah adeeeeeeee... hehe..


smlm mak aku ckp telefon ngan encik bf, amboiii bukan main lagi gelak ketawa bagai.. pelik jugak aku, sblm2 ni xde pun mak aku tu ramah mcm tu.. mgkin mood bru balik honeymoon agaknyee.. hahaha... lps tu bru la aku bckp dgn encik bf...


bf aku siap planning lg, hujung tahun ni nk pegi sarawak samasama.. pergi tgk Lala kt UNIMAS... haaa elok la tu, ni mesti jeles sbb dgr mak aku pergi sarawak... kuikuikui... aku xde hal, asal ade org belanja, smpai hujung dunia pun aku ikut... lalala~ tp dia bg syarat lah, jgn suh dia dtg perlis sbb dia nk keja keras kumpul duit pegi sana... huhuhu.. mak oiii..... kena tahan rindu smpai hujung tahun la gamaknye... =(






hah.. kenal tak ape ni?? ni la terubok masin yg djual kt sarawak nun... kt semenanjung xde eh??? huhu... aku ikan terubok bakar layan r cecah plak ngan air asam, mmg terangkat lah.. tp terubok masin ni bru nk try.. maklum lah, ikan ni kan kaya dgn tulang-tulang yg bisa buat aku tercekik.. hehe..






nota tangan :
thanks to uncle google utk gmbar2 diatas
lps ni dlm usaha nak makan kek lapis... nak try semua jenis... hehehe

8 ulasan:

ardinihumaira berkata...

nyum3 kek lapis sarawak memang sedap! ;)

IERA HAJERAH AZMAN berkata...

aku baru teringat kene beli ikan terubuk dan buat kek lapis b4 minggu lepas.ni la yg aku malas nak ngaku org sarawak T_________T

zaza berkata...

dni : mmg maveles!!! hehe



iera : hehe jgn gtu... ;) pndai buat kek lapis ea?? bleh la ajar zaza nnt.. hehehe

zaza berkata...

dni : mmg maveles!!! hehe



iera : hehe jgn gtu... ;) pndai buat kek lapis ea?? bleh la ajar zaza nnt.. hehehe

Hamzah Ian berkata...

ikan terubuk best!!!

zaza berkata...

hamzah : yker?? zaza xtry lg.. tunggu mak masakkan bru nk rase... hehehe

intan izani berkata...

sedapnye kek lapis...
nak sikit.
;p

zaza berkata...

intan : akak dtg la umah... sure dpt satu ;p

nuffy

Pengikut